In SAGA

カテゴリ:Family 家族

08/25

After a very nice time away in mama's home town of Saga, we're all back in Nagoya...
The drive down to Saga was seriously long, around 900kms in total.

夏休みの里帰りから帰ってきました

名古屋から佐賀までの長いドライブ・・・

DSC09943 - Copy

Most of Japan unfortunately had the same idea as we did, and were all out on the road going somewhere. The trafffic jams were massive, and we have to admit fairly tiring, but all in all it was a good experience, and I think we all had a good time. The kids were surprisingly good!

帰省ラッシュにもあたり、渋滞にはほとほと疲れたものの、今となればいい経験になったし、
楽しかったかなと思います。

The time spent in Saga this time was quite long, about a week in total, but it was great to see friends and family we hadn't met in a very long time.

今回は、一週間あまりの滞在でしたが、何年もあっていないお友達や親せきとの再会で
とても楽しい時間がもてました。

DSC09871 - Copy

Ben's just started the "hitomishiri" phase of not being comfortable around people he's not familiar with, and really put on a turn for the first few days in Saga.

ちょうど人見知りがはじまったベン。ママの実家に着くなり、大泣きでした

But he seemed to take a liking to Saga Grandpa, as you can see in this pic :)

おじいちゃんには、だいぶなつく様になったけど、おばあちゃんになつくのは、もう少し時間が
必要だったみたい・・・

DSC09912 - Copy

We got back on the Monday, and it was straight back to work for Papa and off to school for Emma.

帰ってきた翌日から、パパは仕事へ、エマはスクールがはじまりました

DSC09952 - Copy

All in all a very nice trip away, and who knows, we may even drive again! Maybe not... :)

いい夏休みが過ごせてよかったです。

8 Comments

  • Name:*milo*
  • ロングドライブお疲れ様♪
    ベン君の笑顔とてもキュートだね♡
    二枚目のエマとのショットなんか最高!!

    9月、会えるのを楽しみにしてるね~♪
  • 2009/08/26 01:27 | URL 
  • Name:
  • このコメントは管理者の承認待ちです
  • 2009/08/26 20:23 |  
  • Name:rui
  • エマちゃんとベンくん、とっても楽しそう♪

    名古屋から佐賀までドライブ!900キロで渋滞があったら、ホント、すっごい長時間だね~。おつかれさまです☆ 

  • 2009/08/27 09:43 | URL 
  • Name:Banana4
  • 楽しかったみたいだねー
    1週間あっという間だったでしょう

    体調壊さないように
    会えるの楽しみにしてます
  • 2009/08/27 10:22 | URL 
  • Name:Emma Mummy
  • 私も楽しみにしてま~~す(*^_^*)
  • 2009/08/28 01:19 | URL   [ 編集 ]
  • Name:
  • このコメントは管理者の承認待ちです
  • 2009/08/28 01:21 |  
  • Name:Emma Mummy
  • 正直、最初の渋滞でへばったんだけど、そこを乗り越えてなんとか九州まで帰れてほっとしました。でも、もう今度は飛行機か新幹線かな~~笑
  • 2009/08/28 01:22 | URL   [ 編集 ]
  • Name:Emma Mummy
  • ぜひぜひ、もうすぐ帰ります!また連絡するね。
  • 2009/08/28 01:23 | URL   [ 編集 ]

Leave a Comment


Trackback

http://dhe04.blog44.fc2.com/tb.php/297-9f9da131

PROFILE

CALENDER

CATEGORY

LINKS

COMMENTS

RECENT ENTRIES

Emma's birthday

Ben's birthday

Wedding anniversary

Weather

Weather

Access counter

RSS FEED