--/--


- Comments

  • Name:Banana4
  • とてもいい体験ができてよかったですね。
    日本語を話すエマちゃん・・・
    会えるといいな・・・・
  • 2011/09/23 22:33 | URL 
  • Name:satomi
  • なんだか、読んでいてうるうるしそうになりました。。。
    楽しかった分お別れもさみしいものですよね。。
    でも、エマちゃんの日本語が増えて、子供の吸収はすごいですね!
  • 2011/09/24 08:49 | URL   [ 編集 ]
  • Name:Coates+Family
  • とても優しい学校でエマも楽しんでいい経験ができたよ。
    今では、ほとんど日本語ばかりだよ。
  • 2011/09/24 23:01 | URL   [ 編集 ]
  • Name:Coates+Family
  • 2週間と短い間だったけど、先生やお友達のみんながとても親切にエマに接してくれたおかげでいい思い出がたくさんできたみたい。入学体験いれてよかったよ。
  • 2011/09/24 23:03 | URL   [ 編集 ]

Leave a Comment


Trackback

http://dhe04.blog44.fc2.com/tb.php/359-4a94c7ad

09/20

Emma's Japan school experience came to an end last Friday.

エマの小学校体験入学が終了しました


The last class for the day was for Emma's farewell party, and was spent playing a game of dodgeball.

学校最後の授業は、エマのお別れ会でした。運動場でドッジボールをみんなで楽しみました。

DSC02327 blog

Emma received a big card with farewell card with lots of messages and photos.

クラスのみんなからの寄せ書きと写真をいただきました。

DSC02438 blog

Then each of the kids shook Emma's hand and said goodbye...

そして、一人一人と握手をしてさよならをしました

All of the homework and study to get through over the two weeks would've been a challenge, but Emma said she had a great time and it was an excellent experience for her.

2週間の間、勉強や宿題も大変そうでしたが、がんばりました。

emma school 1

Emma's Japanese language ability picked up dramatically over the time, and her confidence in speaking Japanese as a result has come back.

エマが日本語を話すことが急激に増え、日本語力がついたのはとてもわかりました。

One of the teacher's ideas was to get Emma to teach English greetings to her classmates. Every morning and afternoon Emma would announce these greetings, including ways to say take care of yourself, take care etc.
On the last day, Emma taught the class to say "see you, goodbye".

また、先生のアイデアでエマが体験入学したこの機会に英語で挨拶してみようということになりました。
エマがクラスの皆に英語での朝の挨拶と健康管理、帰りの挨拶の言葉を教えました。参観日の時も、皆元気よくSee you goodbyeと挨拶をしていました。

We're very grateful to the school and to the teacher for giving Emma the chance to learn Japanese from her friends, and for Emma to teach her new friends some English.

クラスのお友達がエマに日本語を教えて、エマも少しながらみんなに英語を教えるという交流の機会をもたせていただき、とてもうれしかったです。

DSC02440 blog

Emma's looking forward to telling her friends back at school in Sydney what Japanese primary school is like, and the things that she did while she was there.

エマは、シドニーに帰ったら、自分のクラスのみんなに日本の学校のことを話したいと楽しみしているようです。

DSC02439 blog

From the 1st of September for two weeks, we thank Emma's home room teacher, and our friends in Fukuoka who took care of Emma over this time, for giving Emma such a wonderful experience. We're very grateful to you all.

9月1日から約2週間の間、クラス担任の先生、お友達そしてホームスティ先のご家族に支えられ毎日楽しく過ごすことができました。皆さんに感謝です。

どうもありがとうございました 

4 Comments

  • Name:Banana4
  • とてもいい体験ができてよかったですね。
    日本語を話すエマちゃん・・・
    会えるといいな・・・・
  • 2011/09/23 22:33 | URL 
  • Name:satomi
  • なんだか、読んでいてうるうるしそうになりました。。。
    楽しかった分お別れもさみしいものですよね。。
    でも、エマちゃんの日本語が増えて、子供の吸収はすごいですね!
  • 2011/09/24 08:49 | URL   [ 編集 ]
  • Name:Coates+Family
  • とても優しい学校でエマも楽しんでいい経験ができたよ。
    今では、ほとんど日本語ばかりだよ。
  • 2011/09/24 23:01 | URL   [ 編集 ]
  • Name:Coates+Family
  • 2週間と短い間だったけど、先生やお友達のみんながとても親切にエマに接してくれたおかげでいい思い出がたくさんできたみたい。入学体験いれてよかったよ。
  • 2011/09/24 23:03 | URL   [ 編集 ]

Leave a Comment


Trackback

http://dhe04.blog44.fc2.com/tb.php/359-4a94c7ad

PROFILE

CALENDER

CATEGORY

LINKS

COMMENTS

RECENT ENTRIES

Emma's birthday

Ben's birthday

Wedding anniversary

Weather

Weather

Access counter

RSS FEED

